hoeveel costa die paprica? - Reisverslag uit San José, Costa Rica van onbekend talent - WaarBenJij.nu hoeveel costa die paprica? - Reisverslag uit San José, Costa Rica van onbekend talent - WaarBenJij.nu

hoeveel costa die paprica?

Blijf op de hoogte en volg onbekend

02 Augustus 2008 | Costa Rica, San José

geef mij een bounty en een camera.. en ik ben over 2 weken op je beeldbuis.. waar ik nu ben beland.. zal een prieste nog niet geloven.. ongelovelijk.. wat is hier hier chill.. maar laat ik eerst maar bij het begin beginnen..

vanuit rivas zijn ing en ik met een noodvaart.. naar costa paprica gesjeest.. bij de grens.. (die ik graag opzoek) kwamen we een paar hollanders tegen.. hoe ik ze herkende? speedy badslippers met een hutspotkop.. maar die gingen dus naar tamarindo aan de pacifische kant om te gaan surfen.. aangezien ing en ik geen lonely planet hebbe en dus geen concrete plannen.. surfen? leuk.. maak ruimte in je backpack wij gaan mee.. dus zo gezegt zo gediggi daan.. naar een hobbelende rit omdat je in zon bus gewoon niet lekker op je krent zit.. en een krent kan je hier zijn.. wat zeg ik! een hele krentebol.. een busreis van 2,5 uur.. is 1 dollar.. kijk dat zijn nog eens prijzen.. in nederland heb je dan nog net je kleine teen in de bus.. maar sjwah.. wij komen aan in Tamarindo.. en het leek net alsof we in de 70e jarige waren gestapt.. overal surfshops en gasten met lang haar ( voelde me helemaal thuis).. iedereen spreekt zoals de schildpad in finding nemo.. jow dude follow that wave..

ik zeg nog als je wave wilt moet je ff tot 10 tellen... of de nieuwe andrelon gebruiken..

" ben geen racist maar zeg schwartschkopf tegen me shampoo"..

nou surf ik niet op internet dan is hier een nieuwe hype geboren.. ik kijk onder me knie.. en jaah hoor het zat eronder.. ik kan het gewoon! ing en ik als surfchick en surfdude met surfboard onder de arm over dat strand paraderen.... gaan met die banaan.. heb ik geen bord voor me kop dan sta ik er wel op.. 2 dagen gesurft..en toen was het tijd om weer verder te gaan..

van tamarindo in voltrein vaart maar met de bus.. naar monteverde.. want dat scheen leuk te zijn.. een pokkerit van 7 uur die ons maarliefst 3 dollar heeft gekost.. AFZETTERS!.. moesten we een bergrit maken van 1,5 uur.. tergend langzaam die berg op..en ik dacht waar komen we terecht.. en terecht! bovenop de berg na verschillende dichtgespijkerde hutjes te hebben gezien die dicht werden gehouden met de groei van de bananenbladeren.. stond er bovenop dat geheuvelte.. een aardig goed verzorgt dorpje.. omdat ing haar paar laaste dagen waren aangebroken besloten we een decadent plekje op te zoeken om ons laatste paar dagen samen te vertoeven..
NOU DAT IS GELUKT!

en verder..

aangezien ik honger had omdat mijn leesvoer erdoorheen was gingen we opzoek naar een boekenwinkel.. ik neuzen door die verlepte 2de hans boeken daarow.. wat vind ik.. aan de andere kant van de planeet.. duizende kilometers van de plek die ik thuis noem.. op een berg in the middle of fokking nowhere.. op een plek waar je blij mag zijn om 1 engelstalig boek te vinden.. wat vind ik daar??? niks..
nee grapje.. het is echt ongelovelijk wat ik daar vond.. me haar begon spontaan te krimpen..me nagels begonnen zichzelf te bijten.. ik kreeg er een strakke tak van.. WINSTON BOGARDE" DEZE NEGER BUIGT VOOR NIEMAND.. (ik denk ik meld het ff)..

van monteverde waar we dus alleen in een groot kingsize bed hebben gehangen met doritos en fox tv.. zijn we naar el arenal geweest.. waar we een heuse werkende vulkaan te werk zouden zien.. we moesten na een 3uur durende reis.. eerst door de jungle heen om die rokende berg te bekijken.. ik keek er als een berg tegenop.. eindelijk toen we door die verrekte grafjungle gewerkt hadden.. waar we ALWEER.. apen hebben gezien.. (gaap)... konden we met nacht die enorme eruptie zien.. wij turen naar dat trieste hoopje berg.. ik weet niet of iemand ons avontuur nog herinderd in |Tikal| waar we de sunset niet zagen door de mist.. nou diezelfde mistwolk was ons gevolgt en liet zich weer zien ik voor die berg! ik zag verdomme geen reet! niks te zien.. godverdegodver.. jah 1 rood brokje heb ik zien vallen.. nou het maandverband van een vrouw in de overgang vertoont nog meer kleur.. de tenen van tony hebben een rodere gloed.. zwaar teleurstellend dit..

daarna zijn we in pools gaan zwemmen die natuurlijk waren verwarmt door de vulkanen sommige baden waren wel 40 graden!.. aangezien ik in tamarindo al mijn lenzen op bijzondere wijze was kwijtgeraakt.. en ik dus te bril verder moest.. ( in heel costa rica geen opticien te zien.. noujah voor mij dan niet maar voor inge ook niet) alleen in san jose heb ik inmiddels een nieuw pak lenzen op de kop weten te tikken.. heb er nog hoofdpijn van..(heb het een tijdje met wc brilgeprobeerd maar het was in combinatie met die backpack niet te doen) maar om ff terug tekomen ..pas over 2 weken nee ik bedoel op me verhaal.. ik kan dus niet met bril op zwemmen.. Dus ik liep daar als een zombie rond.. inge heeft het verteld dat het er super mooi uitzag.. ( ik en dat hele park)

daarna zijn we in san jose geweest.. om inge af te zetten.. jah ik dacht ik ben deze vakantie zo vaak afgezet.. DAT KAN IK OOK!.. inge haar holiday zat erop.. en ik moet dus nu 2 weken alleen verder.. het was tranen met tuiten.. en ik mis al dagen een backpack met haren naast me.. een gapend gat in me hart heeft ze achtergelaten.. maar zo is het leven.. je moet keuzes maken.. wil je die sjaak afhaak zijn.. of ga je biggi als een mannetje die date met anna bolen.. verder.. jah dan is de keuze snel gemaakt.

diezelfde dag ben ik naar puerto limon gereist.. dus naar de caribische kant van costa paprica.. nou je kan het zien.. het ziet hier zwart van de mensen.. het kan de aldi wel zijn!.. neej na een half jaar sint maarten ben ik blij dat ik mijn donkere medemens weer om me heen heb.. met alle respect maar die mexicaanse zandnegers wordt je op een tijdje toch zat.. hier is het weer lekker mister b marley die met zijn harmonieusche klanken het tempo van de bevolking bepaald.. heerlijk.. dat had ik ff nodig..

puerto limon is wel een vuilnisbelt.. geen plek voor bedden want ze slapen hier gewoon op straat en ook al zeggen die zwervers dat ze clean zijn.. ik zie ze elke ochtend crackers eten!.. omdat ik in het donker aankwam.. moest ik dus opzoek naar een hotel.. liep ik door die dat verrekte tering dorp.. ik kon me hotel niet vinden en toen heb ik een crackhoer die mij de weg heeft gewezen mijn halve lunch gegeven.. anders was ik bang dat ik samen met haar de kamer moest delen.. ze was wel schoon.. ze stond zich in te enten waar ik bij was!.. dat was een goeie..

maar van puerto de limon naar torteguero.. waar ik na een bootreis van 3,5 uur door palmbomen en natuurreservaat krokodillen en flamingos heb gezien.. ook van die vogels met zon gekleurde snavel.. hoe heten die ook alweer.. noujah als je er maar naar toekan.. was echt een super mooie rit.. ik heb voor de liefhebbers het allemaal op film.. en waarom ik naar tortugeuro ging? omdat dit een plek is waar de schilpadden wat in hun schild voeren.. schilpadden van 2 meter komen het strand op en leggen 200 pingpongballen genaamt eieren in het zand.. bedekken die met zand en bladeren ( de gouden gids, mens health, de viva, de libelle).. en gaan dan weer terug de zeen in.. jammer genoeg mogen er geen flitsen in de buurt zijn (cameras).. dus de politie van nederland mocht niet op het strand zijn..maar het was echt een super ervaring om die beesten die zo sloom zijn als een dreadlock op het strand.. te werk zien gaan..

http://www.ladatco.com/Costa%20Rica/CR-Tortuguero_Park_aerial.jpg

van tortuguero ben ik samen met een zwitsers stel die zakmessen aan me wou verkopen meegereist naar puerto de viejo.. en vanaf hier schrijf ik weer naar mijn volk.. jullie de trouwe lezers die mijn vorige bericht mij overladen hebben met donaties.. welgeteld heb ik 0,25 eurocent ontvangen van K. Lotekind uit zutphen die inruil mijn hele reisplan met vervoer ervoor wou hebben.. nu K uit Z.. die 0,25 cent hou ik en naar die bus tijden kan je fluiten..

maar om ff terug te komen.. waar ik was gebleven puerto de Viejo.. wat een plek.. de 3 wielers van sisi rijden hier constant rond.. en de hele dag muziek overal waar je komt.. palmbomen die niet op 1 handpalm te tellen zijn.. de negerbillen die als je ze sochtends om half 9 een tik geeft snachtst na 12en nog steeds naschokken hebben 3.2 op de schaal van richter.. omg.. als ik hier eerder was geweest was ik soisow 2 weken gebleven.. het is hier echt fokking mooi.. mijn hostel ligt om de hoek van deze plek

http://www.fincachica.com/images/photos/puerto-viejo-finca-chica.jpg

en nadat ik vandaag een fiets had gehuurd..(geen grap) ben ik met boekje en een cuba libre naar een verlaten plek gefiets waar niemand was.. en heerlijk een boek gelezen.. je moet wat als je alleen bent he.. ik ga hier soisow nog 3 nachten vertoeven daar voornamelijk mijn bezigheid surfen zal zijn..

vandaar trek in naar bocas del toro waar ik 5 dagen op het verlate strand mijn welverdiende vakantie ga houden.. pff daar was ik wel ff aan toe.. want van dat reizen wordt je echt fokking moe.. bocas del toro heeft een klein verlaten eilandje waar expiditie robinson 2006 is opgenomen.. dat wil ik soisow bezoeken.. maar daar vertel ik volgende x wel meer over.. eerst ben ik nog op de plek waar rood geel en groen het beeld domineert..

en dan om op dit onderwerp in te haken.. ga ik het over iets heel anders hebben..

het leven moet je met een extra snufje zout nemen.. mensen die zichzelf serieus nemen kan je niet serieus nemen.. ik bedoel in een wereld die niemand snapt kan je jezelf toch niet zien als een constante stabiele factor?

" je moet weten waar je vandaan komt.. anders kan je niet weten waar je naartoe gaat"..

De slechtste en niet kloppende gezegde wat bestaat.. niemand weet waar die vandaan komt.. en ik weet gelukkig niet waar ik heenga.. om elke hoek een nieuwe straat.. na elke straat een ander blok na elk blok een andere stad. etc..
de vruchten van morgen zullen altijd anders smaken.

" I grew up exuberant in body but withg a nervcey, craving mind. It was wanting something more, something tangible.. it sought for reality intensely, Always as if it was not there.. but you see at once what I do.. I climb - J.M. Edwards

Mensen.. ik zie jullie over 12 dagen!.. jah het even van een student gaat niet over rozen..maar ach zolang ik er maar niet op zit..

trouwens men moet niet alles letterlijk nemen..

als een man zonder armen alles letterlijk zou nemen zou hij het woord "washand" confronterend kunnen vinden..

als je doof ben zal je dan altijd je roeping missen..

en analfabeet zou niks letterlijk kunnen nemen..

ik bedoel maar..



  • 03 Augustus 2008 - 12:37

    Etienne :

    Geweldig verhaal ik wil alles live horen over 2 weken. groet Etienne En Janine

    Bel ff een keer!!!

  • 03 Augustus 2008 - 15:54

    Ing:

    Zie je al helemaal geen.. Een rodeoclowntje met backpack groter dan zn bosje haar alleen op pad midden in de nacht op zoek naar een slaapplek.. komt me bekend voor :)

  • 03 Augustus 2008 - 17:28

    Anneke:

    Mn moeder zegt dat je een boek moet gaan schrijven!!! Hihihi dan hoor je het ook es van een ander!:D Wat een een verhaal weer.. Tot over 12 dagen, ik ga nu zelf ook chillen in Espana! Heerlijk.. TOT SNEL!

    (K)(L)

  • 03 Augustus 2008 - 19:14

    Fardau:

    leuk leuk leuk! nice right costa rica?! ik had daar ook geen schildpadden gezien vet kut...
    tot snel! kus

  • 06 Augustus 2008 - 21:39

    Ing:

    Heb het lijstje toegevoegd, alleen ben ik 1 ding vergeten..

    - Voor deze reis ben ik nog nooit zo stapelgek, head over heels in love with somebody geweest..

  • 07 Augustus 2008 - 08:23

    Roald:

    Ik ben echt zo jaloers op je, volgens mij is dit echt een te gekke ervaring. Als je weer terug bent wil ik zowiezo de foto's zien! C U soon!

    Greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

onbekend

Pappies en Mammies.. het is daar.. de verste van de verste de ergste van de ergste.. De nederneger is buitensporig gegaan..

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 47919

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

China

22 Oktober 2010 - 04 Februari 2011

Aarsie

21 Augustus 2008 - 09 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: