het woord is geboren.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van onbekend talent - WaarBenJij.nu het woord is geboren.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van onbekend talent - WaarBenJij.nu

het woord is geboren..

Blijf op de hoogte en volg onbekend

27 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Overal waar ik mensen tegenkom.. kom ik erachter dat ze op een of andere manier een connectie hebben met mijn leven.. De wereld is klein zeggen ze dan ..

Maar moet je niet genieten van de kleine dingen? het leven is te kort om iemand anders te zijn.. Mensen blijven zitten op dezelfde plek omdat ze blokkades opleggen die ze zelf creëren..

Voor mezelf heb ik besloten dat er in 2008 wat moest veranderen.. ik heb me telefoon gepakt en heb mijn welkomsttekst veranderd..

Neem keuzes.. pak kansen..

Neem keuzes.. pak kansen.. het is me levensmotto geworden.. Eigenlijk ben ik geen persoon die mezelf wil binden aan een speciale zin want ik zie alles als een rekbaar begrip... Ik wil mezelf niet binden of gestopt worden in een vakje.. want geen individu is klein genoeg om erin te passen..

Neem keuzes.. pak kansen is een doel die ik totdat ik me laatste adem uitblaas kan vasthouden.. ook centraliseert me dit tot de essentie van me hele hebben en houden..
Geniet van alles want en hou je niet bezig met randverschijnselen.. Geen geblaat over wie wat over wie zei en wat hij of zij daarvan vindt.. Natuurlijk moet er gezeikt worden.. want ook je frustratie moet je kwijt.. maar hou in je achterhoofd wat er werkelijk toe doet.. Geld is daar geen van.. Geld is een minuscuul gedeelte als je het naast liefde legt..

"In het land van de blinden is de een oog koning"

Alles kan je anders bekijken.. het is maar net hoe je de spotlight op een onderwerp zet.. Soms komt iemand naar me toe en verteld hij of zij me hun of haar probleem en dat ze het zo zwaar hebben.. dan reflecteer ik dat naar mezelf en kom ik erachter dat ik eigenlijk dezelfde problemen heb.. Het is denk ik maar net hoe je ermee omgaat..

Ook kan ik mezelf niet bezighouden met terugkijken.. youp van het hek heeft er een prachtig gedicht over geschreven..(hieronder het gedicht) Als je leeft in het verleden ben je blind voor de toekomst.. Ik vergelijk het met toen ik als kind van me vader een gulden kreeg om touwtje te trekken.. En altijd alles wat ik trok.. ik was nooit tevreden met wat ik kreeg omdat ik me altijd afvroeg wat er zou gebeuren als ik het touwtje ernaast zou hebben gepakt.. Maar als ik eenmaal thuiskwam vermaakte ik me altijd met wat ik getrokken had.. Dus moet je nou gaan peinzen over al die andere touwtjes of over datgene wat je bezit?

Koester wat je hebt en vergeet jezelf daarbij niet..

Neem keuzes pak kansen.. wees realistisch in plaats van optimistisch..

"optimisten zien realisten vaak aan voor pessimisten"

...........................................

Kijk niet om..
Kijk niet om..
Kijk alleen maar naar de verte
Naar de mooie horizon.
Kijk niet om..
Kijk niet om..
Kijk alleen maar naar de verte
O ja, omkijken is dom.

Kijk je om..
dan ga je botsen.
Kijk je om ..
dan gaat het stuk.
Kijk je om..
dan ga je botsen.
Dan gebeurd het ongeluk..


  • 26 Februari 2008 - 23:27

    Wiets:

    prachtig!!!!!!:)

  • 26 Februari 2008 - 23:31

    Toon:

    De Dubbele aan de twampas!!

  • 27 Februari 2008 - 01:11

    Fardau:

    Dank U! (buiging...:-P)

  • 27 Februari 2008 - 07:28

    René:

    HE jongen,

    Na hoeveel liter Rum heb je dit bedacht?
    Als je er echt over na hebt gedacht dan is het netjes.. Dan is de rust daar goed voor je, heb je eens tijd om over dingen na te denken...

  • 27 Februari 2008 - 08:06

    Maton:

    keep them coming, stage komt slomer dan sip uit bed

  • 27 Februari 2008 - 13:36

    Jorijn:

    man, wat een wijsheid!! ben jij echt dit mannetje wat altijd om mijn plekkie loopt te zeiken..?? ;)

  • 27 Februari 2008 - 17:37

    Jannike:

    zo hoor ik je graag!!

  • 27 Februari 2008 - 20:31

    Je Weet Wie:

    waar blijft de bron??????!!!!!!!!!!!! :P

  • 27 Februari 2008 - 20:50

    Anneke:

    Wauw:$

  • 28 Februari 2008 - 02:20

    Ailin:

    hee lieve stef!
    heel erg leuk al je gedachtenspinsels te kunnen volgen, inderdaad echt raar zo allebei aan de andere kant van de wereld en elkaar dan toch meer spreken dan in nederland! Is toch ook wel bijzonder:)

    Geniet er van daar!

    Dikke kus!

  • 28 Februari 2008 - 15:09

    Lowjonrin:

    wie is die boi die je in dienst heb!
    geef hier die feckrin..dan kan deze lerkinn eindelijk weer dingen op papier zetten sje e eee togg!!
    vanaf morgen zijn we 2 dagen B.A.D.
    @ 11 en @ mathias kaden.
    maar niets meer is zols het was..
    waar is kapitein-hardgaan... zonder kapitein-badgaan?
    maar kapitein-badgaan zit met z'n reet in de wolken..

    all is well..

    je kent de dub bell

  • 28 Februari 2008 - 15:11

    Lowjonrin:

    pfff sst ttt tssshhhh

    mensen kunnen komen.....

    ze kennen me maten niet..

  • 28 Februari 2008 - 18:11

    Fabs:

    It is the Face, the Additude, the Body and the Sexappeal!
    Gozer... jij moet gewoon ergens een column hebben hoor..

  • 29 Februari 2008 - 11:32

    Bolly:

    popje,

    je bent geweldig
    keep them coming

    much love

  • 01 Maart 2008 - 19:53

    Ilse:

    Je verhalen moeten niet mooier worden zeg!!

    :):)


  • 02 Maart 2008 - 02:39

    Es:

    Hey mi Blaka Rowsu, Fawaka?
    Blijf schrijven, zo blijven van elkaar op de hoogte. Fijn om te lezen dat alles 'op z'n stefs' goed met jou gaat:) Ik blijf je volgen schat!

    Ik ben vlak bij je, kus uit Suri!

  • 02 Maart 2008 - 16:04

    Despina:

    Stefff! Hoop dat het goed gaat met je! Ik blijf je verhalen lezen hoor, ik geniet er van :P Mooie foto's ook hahah.. Nou geniet van het weer, het stormt hier heeeel hard.. En doe rustig aan he ;) Kusjee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

onbekend

Pappies en Mammies.. het is daar.. de verste van de verste de ergste van de ergste.. De nederneger is buitensporig gegaan..

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 47917

Voorgaande reizen:

04 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

China

22 Oktober 2010 - 04 Februari 2011

Aarsie

21 Augustus 2008 - 09 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: